ΚΟΙΝΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ) αναπτύχθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και δημοσιεύτηκε επισήμως το 2001. Παρέχει ένα γενικό πλαίσιο για τον προσδιορισμό των απαραίτητων γνώσεων, που πρέπει να έχουν οι σπουδαστές γλωσσών, ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά μια ξένη γλώσσα στην πράξη.
Επίσης, καθορίζει έξι επίπεδα γλωσσομάθειας, τα οποία επιτρέπουν την μέτρηση της προόδου των μαθητών σε κάθε στάδιο εκμάθησης και σε όλη την διάρκεια της ζωής τους. Έτσι, δημιουργείται μια κοινή βάση για την διδακτέα ύλη ή τις κατευθυντήριες γραμμές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα προσόντα, τα εκπαιδευτικά βιβλία, τις εξετάσεις και τα προγράμματα σπουδών για την εκμάθηση γλωσσών στα ευρωπαϊκά κράτη.
Τα επίπεδα γλωσσομάθειας καθορίζονται από Α1 έως Γ2 ανάλογα με το επίπεδο γνώσης της γλώσσας, ικανότητας χειρισμού της και επικοινωνίας με αυτήν ως εξής:
- Α1 (στοιχειώδης γνώση)
- Α2 (βασική γνώση)
- Β1 (μέτρια γνώση)
- Β2 (καλή γνώση)
- Γ1 (πολύ καλή γνώση)
- Γ2 (άριστη γνώση)
Συνημμένο: Κοινά Επίπεδα Αναφοράς – Σφαιρική Κλίμακα


ΑΓΓΛΙΚΑ: ΩΡΕΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ
Φυσικά, κάθε μαθητής είναι μια διαφορετική οντότητα. Συνεπώς, ο χρόνος μάθησης εξαρτάται από μια σειρά διαφόρων παραγόντων, όπως παραδείγματος χάρη το προσωπικό ενδιαφέρον ή την εμπειρία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Για έναν στοιχειώδη προσανατολισμό, ωστόσο, η Επιτροπή Αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας του Cambridge έχει δημιουργήσει έναν οδηγό (βλ. εικόνα) για τον εκτιμώμενο αριθμό ωρών καθοδηγούμενης μάθησης, που απαιτούνται για την πρόοδο στα επίπεδα. Στις ώρες καθοδηγούμενης μάθησης συμπεριλαμβάνονται οι ώρες διδασκαλίας, καθώς και ο χρόνος για την κατ’ οίκον εργασία.
Μελετώντας σύντομα τον οδηγό γίνεται σαφές ότι πολλοί σπουδαστές θα παρακολουθήσουν περισσότερα από ένα μαθήματα για να προχωρήσουν από το ένα επίπεδο στο επόμενο. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιείται ευρέως το + για να υποδείξουμε το ανώτερο μισό ενός επιπέδου. Για παράδειγμα, το B1+ σημαίνει το ανώτερο μισό του B1 εύρους. Θα βρείτε αυτήν την σύμβαση να ακολουθείται και στις διδακτικές σειρές.
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ: ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ
Φυσικά, κάθε μαθητής είναι μια διαφορετική οντότητα. Συνεπώς, ο χρόνος μάθησης εξαρτάται από μια σειρά διαφόρων παραγόντων, όπως παραδείγματος χάρη το προσωπικό ενδιαφέρον ή την εμπειρία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.
Για έναν στοιχειώδη προσανατολισμό, ωστόσο, το Ινστιτούτο Γκαίτε έχει δημιουργήσει έναν οδηγό (βλ. εικόνα) για τον εκτιμώμενο αριθμό διδακτικών ωρών, που απαιτούνται για την πρόοδο στα επίπεδα.
